Sessió 1

CÀLCUL SOBRE RODES
SESSIÓ 1

Activitat 1:  Informeu-vos de quin és l'equipament obligatori que s'ha de
portar per muntar en bicicleta i quin és l'equipament recomanable.

És obligatori portar un sistema de frenada que actuï sobre les dues rodes.
Si no portem algun dels dos frens, ja sigui el davanter o el cul, aquesta bicicleta
no podra circular per la via pública. La norma no especifica quin tipus de fre deu ser,
el que si deixa clar és que, per exemple, una bicicleta fixie ha de portar un sistema de
frenada que actuï sobre la roda davantera.

També la norma ens obliga a portar un timbre de bicicleta, tant en vies urbanes
com interurbanes. Ja s'ha multat a algun ciclista per no portar el timbre. Si bé opino que
al nucli urbà si pot ser necessari.

El sistema d'enllumenat també és obligatori quan les condicions
lumíniques siguin escasses, ja sigui perquè és de nit, es circuli per un túnel alguna
senyal que indiqui l'ús obligatori de les llums. A la part de davant s'ha de dur una llum
blanca i en la del darrere una de vermella. Els llums poden anar donant centelleigs o
fixes. Quan la llum sigui escassa també és obligatori portar alguna peça reflectora. 

A la part posterior de la bicicleta hem de portar obligatòriament un catadrióptic de
color vermell i que no tingui una forma triangular. Encara que no és obligatori es
recomana portar també elements reflectants a pedals i rodes.
Activitat  2- 
Casc: Dir que portar casc no et protegirà si xoques amb un cotxe és només
una excusa. Només una de quatre lesions al cap és causada per topar amb
un vehicle. Hi ha altres causes d'aquests cops, com xocs amb branques, per
exemple.
Qualsevol tipus d'accident pot provocar una lesió. No obstant això, usar cascs
prevé el 85% de les lesions al cap. És preferible evitar un cop en aquesta àrea
del cos que pogués portar conseqüències molt serioses, fins i tot la mort.
Molts cascos per ciclista utilitzen com a aïllant i protector d'impactes un material
molt conegut i comú anomenat styrofoam, poliestirè expandit o també polystyrè
extrait. El styrofoam està fabricat a partir de plàstic de tipus poliestirè, el qual es
barreja amb gas perquè es formin les característiques bombolles compactes.



Llums: la davantera ha de ser blanca per poder veure a la nit i vermella a
darrera per evitar col·lisions a la nit, fetes de plàstic bombetes goma i piles petites.

ARMILLA REFLECTANT:
La roba d’alta visibilitat, de vegades coneguda amb el nom de “alta visió”,
és qualsevol roba que porta propietats altament reflectants o un color fàcilment
palès des de qualsevol fons. 

Activitat 3:
Cacs urbà :Aquests cascs són els que estan dissenyats específicament
per a aquells ciclistes que es mouen per la ciutat. En general són uns cascos
molt senzills amb pocs orificis de ventilació. L'aerodinàmica tampoc és una cosa
que es té en compte a l'hora de fabricar aquest tipus de cascs, ja que en el
ciclisme urbà és una cosa que no té importància.

Casc amb visera: Són sens dubte els cascos més utilitzats pels practicants
de ciclisme de muntanya. Es tracta de cascs amb una bona ventilació i una
petita visera a la part frontal. Generalment aquesta visera es pot treure i ens
quedarà un casc de carretera. Són els cascos que més s'utilitzen en les
disciplines de XC i rally

Se trail : semblants als de visera, però aquesta és molt més gran. El trail és una
disciplina més "tranquil·la" que el xc o el ral·li. Per aquest motiu solen tenir una
forma menys aerodinàmica que els anteriors. També compten amb bastants
orificis per a la ventilació.

Enduro:L'enduro és sens dubte la disciplina del mtb més perillosa i on més
probabilitats hi ha de patir una caiguda. Per aquest motiu els cascos d'enduro
són molt similars als d'una moto. Són cascos integrals que van a protegir tot el
cap, inclosa la cara.








Comentaris

Entrades populars d'aquest blog